Planurile primăriei Cluj-Napoca pentru noul bulevard Gară – Parcul Feroviarilor – 1 Mai – Câmpul Painii – IRA

Primăria Municipiului Cluj-Napoca a publicat spre informarea si consultarea publicului propunerea preliminară PUZ – CULOAR DE MOBILITATE NORD – POD OAȘULUI – RĂSĂRITULUI – STRĂZILE RĂSĂRITULUI – CÂMPUL PÂINII – POD IRA, CLUJ-NAPOCA.
În perioada 11 octombrie – 31 octombrie 2022 publicul interesat are posibilitatea de a transmite propuneri, sugestii și observații cu privire la propunerea PUZ pe adresa de e-mail registratura@primariaclujnapoca.ro sau la sediul Primăriei, Calea Moților nr.7
Concret, care sunt planurile primăriei Cluj pentru noul bulevard Gară – Parcul Feroviarilor – 1 Mai – Câmpul Painii – IRA? Vi le spunem noi:
OBIECTIVE GENERALE PRECONIZATE parte a unui program mai amplu de planificare urbanistică a orașului
- conectare integrată zonală și generală prin asigurarea condițiilor cadru a mobilității urbane – ca și condiție decisivă a dezvoltării urbane durabile;
- asigurarea condițiilor de circulație în regim structurat, fluent, continuu, optimizat;
- decongestionare;
- conectarea zonelor dezvoltate în urma unor investiții recente sau preconizate în viitor (Podul Oașului-Răsăritului, Parcul Feroviarilor, Parcul Armătura, reconversia platformei Carbochim, Piața 1Mai, platforma Clujana și zona podului Porțelanului, Mărăști Est-Expo Transilvania, zona străzilor Ghioceilor-Beiușului-Plevnei-Câmpul Pâinii, Nod IRA, Ocolitoare Nod 15-Parcul Est-arealul Băilor Someșeni);
- integrarea rețelei stradale având ca și rezultat indirect decongestionarea și implicit fluentizarea arterelor supraaglomerate:
- strada Paris, zona Abator, strada Aurel Vlaicu, strada Fabricii de Zahăr,
- descărcarea zonei centrale de trafic tranzitoriu (Sopor/ Someșeni/ Mărăști – Baciu),
- descongestionarea traficului aglomerat în zonele de locuire;
- conectarea pe direcția nord-sud
- strada Oașului – strada Traian,
- strada Porțelanului – strada Paris,
- strada Fabricii de Zahăr (segmentele cuprins între: Bdul Muncii-str. Ialomiței-str. Aurel Vlaicu),
- strada Beiușului (Bdul Muncii-Nod IRA);

- asigurarea condițiilor primare de urbanizare printr-o rețea de artere pentru reconversia zonelor industriale (zonele Carbochim, Clujana, Fabricii de Zahăr median, Sanex, indirect CUG);
- asigurarea condițiilor legării în sistem a transportului public (incluzând și transferul intermodal)
- CTP (autobuz urban/ metropolitan, troleibuz, tramvai),
- feroviar (tren, tren scurt/ lung parcurs, tren metropolitan Gilău-Bonțida),
- metrou preconizat;
- urbanizarea spațiului public prin reconversia peisajului urban industrial pe seama conceptelor contemporane de estetică urbană și climat
- reducerea surselor existente de poluare (praf, noxe, zgomot, deșeuri în zone largi neamenajate, floră invazivă) și optimizarea surselor din viitor (noxe, aglomerare canalizări, hidrocarburi, zgomot etc);
- amenajări dedicate funcțiunilor urbane pe categorii de trafic (pietonal, velo + standuri bicivlete, auto, stații încărcare vehicule electrice, parcare/ garare, transport public cu toate facilitățile aferente, pasaje, poduri, traversări);
- plantații de aliniament, spații verzi, terenuri de joacă, loisir, grădină pentru plimbat câini;
- soluționarea rețelelor edilitare integrate în subteran / peisaj urban (distribuții, utilaje de câmp, hub uri, PT, stații de reglare), colectare ape meteorice, asigurarea condițiilor optime de exploatare și mentenanță;
- dotare cu mobilier urban, iluminat public și management de trafic prin sisteme inteligente, implementare tehnologii smart city;
- deservire optimizată a tuturor proprietăților limitrofe;
- susținere a coerenței urbanistice și arhitecturale a cvartalelor adiacente;
- reconfigurarea distribuției către rețeaua de străzi prin implementarea prevederilor PUG;
- reglementări urbanistice dedicate CMN, detaliate în Regulamentul Local de Urbanism aferent Planului Urbanistic Zonal „Culoar de Mobiliate Nord – pod Oașului – Răsăritului – străzile Răsăritului – Câmpul Pâinii – pod IRA”.

in zona sunt luate in calcul doua proiecte rezidentiale – retail f mari care vor bloca total circulatia. oare emil boc si consilierii locali de ce nu dezbat despre aceste doua proiecte ? in repetate randuri am reclamat modalitatea neprofesionista cu care cei de la iulius vad „renegenerarea” malurilor somesului in cadrul proiectului de la carbochim. de asemenea la sanex, despre acel proiect nu se stie absolut nimic, decat se stie ca au depus ceva documentatie la primarie. in rest nicio prezentare a celor de la prime kapital.
iar presa incompententa nu scrie nimic
sa fim atenti in comisia de urbanism, poate se sesizeaza umbrela anticoruptie
Prime Kapital NU AU NICI MĂCAR O PREZENTARE LA PROIECT!!!! VĂ DAȚI SEAMA CE ȚEAPĂ PREGĂTESC !!!! in zona de nord nu o sa mai putem circula de ei